tisdag 15 maj 2012

Kryssning

Stackars Vilgot har lite problem med bajsandet just nu. Igår bajsade han 4 gånger och idag är han inne på bajs nummer 3 och då har vi bara hunnit passera lunch. Han tar i för kung och fosterland tills han blir alldeles röd i ansiktet och tvingas ta ny luft och försöka igen. Det verkar tröttsamt för han gör det bara två-tre gånger och sen ger han upp. När det är sen är dags för bjöljbyte skulle man kunna tro att det är fullt, men där i finns bara någon liten harplutt eller två. Stackarn!

Ikväll bär det av till Åbo med finlandsfärjan. Vi ska visserligen inte gå av i Åbo men det är ju ändå dit vi åker innan båten vänder hemåt igen. Folk säger att det är en white trash grej att åka finlandskryssning, men jag måste erkänna att jag ändå gillar det lite. Förr åkte jag mycket och då var det ju för att supa med mina vänner och köpa billig alkohol. Nu för tiden blir det inte lika ofta jag åker. Idag har vi dessutom Vilgot med oss så det blir inget supande den här gången inte. Nu är det mer en mysig minisemester med tre generationer Ryttmarkers.

Vi ska chilla, äta buffé och annan god mat, dricka några smirnoff ice, käka chilinötter och köpa billiga cigg. Kalla det white trash all you want, men medan jag har det gött är du på jobbet. booya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar