söndag 13 november 2011

BVC och dopplaner

I torsdags var jag på bvc med lilleman på rutinbesök. Han växer så att det knakar! Vilgot är och har ju varit ganska stor för sin ålder enda sedan han föddes. Innan det också. Min mage låg ju en månad före hela tiden. Sist vi var på bvc var han 62 cm lång, precis som Molly och Vilmer som är en respektive två månader äldre än honom. På två veckor har han vuxit två cm och är nu alltså 64 lång. Han har alltså vuxit om både Molly och Vilmer! Var ska det här sluta?! Han kommer säkert växa om mig innan han fyllt 10.

Igår hjälpte Sofie mig med lite dopplanering. Sofie gjorde ett musikquiz med barnlåtar till dopfesten och det blev jättebra! Ser fram emot att få köra det med alla. Jag skrev en lista med allt som behöver fixas och delade ut lite uppgifter på alla familjemedlemmar. Nu måste vi bara berätta för alla vad vi behöver hjälp med och hoppas att det är okej med dem.

Min pappa är grym i köket så vi har bett honom göra smörgåstårtorna och eftersom att han är världens snällaste pappa ska han inte bara göra dem utan också stå kostnaden för dem. Det är lyxigt att ha en så snäll pappa!

Dopet närmar sig med stora steg nu och det är inte mycket vi har fixat. Vilgots outfit till efter ceremonin är köpt och den är awesome. Däremot har vi inte provat dopklänningen som ligger hemma hos Christians föräldrar. Har ingen aning om den passar! Vi var där igår och skulle prova den, men glömde helt bort det.. Det får vi fixa snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar