måndag 28 november 2011

Lista!

1.Hur gammal är du om fem år?
28

2. Vem var den sista du träffade?
Förutom Christian och Vilgot som jag bor med var det min pappa som åkte hem till Stockholm tidigare ikväll.
3. Hur lång är du?

typ 159 eller nåt, men jag brukar säga 160 cm.
4. Vilken är den senaste film du sett?
Den senaste Harry Potter med systrarna
5.Vem ringde du senast?
Min syster Sofie.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem var det?
"Ring om 5" till Sabina, en klasskompis till mig
7. Vad är dagens planer?
Tja, det är väl läggdags när som. Det är ju natt!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Jag föredrar att smsa för att jag kan göra annat samtidigt, men det går snabbare att ringa. Klurigt det där.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Skilda sedan länge..
10. När såg du senast din mamma?
Igår på Vilgots dop.
11. Vilken ögonfärg har du? 
Grön
12. När vaknade du idag?
Halv 10 när Christian och Kevin kom hem

13. Har du någon gång hittat en katt?
Nej, men jag ser dem ofta ute.
14. Vilken är din favoritplats?
Sängen är ju för jävla skön alltså!
15. Vilken plats föredrar du minst?
Finns nog rätt många dåliga platser. Att sitta i en busskur i väntan på en buss när det är snöstorm och 20 minusgrader är nog mindre trevligt t. ex.. Knät på en oduschad festivalbesökare. Nerbajsad säng.. osv.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
I ett trevligt hem med Christian, Kevin, Vilgot och två-tre syskon till pojkarna.
17. Vad skrämde dig som barn?
Jag var rädd för min pappas fasters labrador.
18. Vem fick dig att skratta senast?
Vilgot med sitt charmiga skratt.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Kan man va det?!
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Jag har en bärbar men vi har en stationär i lägenheten.
21.Sover du med eller utan kläder?
Det är lite olika. Nu när jag ammar sover jag med en bh och ibland har jag t-shirt över om jag fryser. Och trosor såklart.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två till mig och två till Christian.
23. Hur många landskap har du bott i?
Två.
24.Har du någon gång spytt på fyllan?
Det måste väl nästan alla ha gjort nån gång.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor!
26. Är du social?
Ja, generellt.
27.Vilken är din favoritglass?
Gammal hederlig chokladglass är ju jävligt gott. Annars älskar jag saltlakrits- och violglass
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Betala av mitt stora csn-lån, resa med Christian och pojkarna, resa på en romantisk resa med bara Christian, bjuda mina (skilda) föräldrar på varsin resa, lägga undan pengar till Kevin och Vilgot, göra mig av med nästan alla mina kläder och köpa en helt ny garderob, köpa lägenhet som har tvättmaskin, torktumlare och torkskåp, köpa två nya madrasser som är lika mjuka/hårda eftersom att vi nu har en supermjuk och en stenhård, skänka lite till olika organisationer, tvinga Christian att ta tjänstledigt så att vi båda skulle kunna vara lediga i något år tillsammans med Vilgot.
29. Tycker du om kinamat?
Love!
30. Tycker du om kaffe?
Nä, det smakar illa som fan, men jag associerar lukten med mina föräldrar.
31. Vad dricker du till frukost?
Juice helst.
32. Sover du på någon särskild sida?
Nä, jag byter med jämna mellanrum när det känns att det är dags att byta sida.
33. Kan du spela poker?
Ja, jag vinner faktiskt ofta när jag spelar texas holdem med min familj. Skulle jag ge mig på att spela på riktigt skulle jag däremot förlora snabbt. 34. Tycker du om att mysa?
Det är klart!
35. Är du en beroendemänniska?
Det är jag nog..
36.Känner du någon med samma födelsedag som du?
Jag har en halvkusin som fyller samma dag som jag, men jag tror inte att vi har träffats någonsin så då kanske jag inte kan säga att vi känner varandra..
37. Vill du ha barn?
Jag har ju ett barn och ett bonusbarn men fler ska det bli!
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och rövarspråket om jag anstränger mig..
39. Har du någon gång åkt ambulans?
Ja, när jag var med i en bilkrock för 10 år sen.
40. Föredrar du havet eller en pool?
hm.. pool är ju jävligt nice om man är bakis eller om det råkar vara väldigt höga vågor, men i havet kan man flyta obekymrat och oftast njuta av grym utsikt. Och då syftar jag faktiskt på miljön, inte andra besökare på stranden.
41. Vad spenderar du helst pengar på?

Den lilla slant jag har att spendera i månaden brukar läggas på gottigt från mataffären och fika nu när man är en såndär lattemorsa..
42. Äger du dyra smycken?
Tja, vad är dyrt då? Jag har fått lite smycken av Christian genom åren som kostar mer än vad jag skulle ha lagt på smycken själv.
43. Har du någonsin testat narkotika?
Nope, känns inte som att det är min grej. Har så kul med alkohol jag så det behövs nog inte. 44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Godiiis!
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Det måste ju vara jag själv! ;)
46.Välj ett ärr på din kropp
Jag har ett ärr i ögonbrynet från en piercing som kroppen stötte bort. Jag var dum och envis nog att inte ta bort den trots att jag märkte vad som var på gång. Den slets av en natt när jag sov, när det bara var lite hud som höll den kvar.. Många killar frågar om jag har varit i slagsmål när de ser ärret. Det är kul att luras!
47. Vad har du för ringsignal?
Nån standardsignal som finns i mobilen.
48. Har du kvar klädesplagg sedan du var liten?
Jag har inget, men mamma kanske har?
49. Flirtar du mycket?
Bara med mina fina killar!
50. Var togs profilbilden till din blogg?
Jag har inte lagt upp nån, men jag är med på en av bilderna som finns på bloggen och den bilden är tagen på neoavdelningen på sjukhuset.

51. Kan du byta olja på bilen?
Jag har aldrig gjort det, men om jag fick läsa på lite skulle jag säkert klara det..
52. Har du fått fortkörningsböter?

Jag har inte körkort.
53. Vilken var den senaste bok du läste?
Läsa?

54. Läser du dagstidningen?
Nej, jag är pinsamt ouppdaterad..

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Ja, coops medlemstidining, nån föräldratidning och två olika lärartidningar. Men som sagt... läsa?
56. Dansar du i bilen?
Kanske sittdansar nån gång ibland.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Jag lyssnar inte på radio, men Christian gör det ibland i bilen så jag vet faktiskt inte.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Säkert något som skulle handlas..
59. När var du senast i kyrkan?
Igår på Vilgots dop..

1 kommentar:

  1. Hahah ja det kanske man borde! Vet inte varför jag fick för mig att det skulle vara annorlunda med bröstmjölken jämfört med blodet. Det är ju relativt lätt att räkna ut när alkoholen gått ur blodet. Sen kan man väl ha nån liten skvätt kvar men eftersom man får amma efter 2 glas så borde det ju inte vara farligt på det sättet.

    SvaraRadera