tisdag 8 november 2011

Frisören

Jag fick en presentcheck till Hair Style i födelsedagspresent av Sofie, och resten av summan i present av Christian, och nu slår jag slag i saken och ska äntligen klippa mig hos en riktig frisör. På Torsdag smäller det, då ska jag bli klippt av Linköpings bästa frisör tydligen. Sist jag klippte mig hos en frisör var februari 09 och gången innan det var säkert ytterligare något år tillbaka. Jag har en liten, vadskamankalladet, fobi för frisörer generellt. De har en tendens att inte fatta varken mig eller mitt hår. Jag har alltid gått från frisörsalongerna med klumpen i halsen och fult KORT tanthår.

Imorse var jag på gratis rådgivning på Hair Style och kände mig riktigt pepp när jag gick därifrån. Frisören gick igenom mitt hår och berättade hur det var klippt nu och hur det borde vara klippt för att bäst få fram mina ansiktsdrag. Tyvärr framhäver den här "frisyren" mina käkben väldigt mycket så att mitt ansikte ser hårt och kantigt ut trots att det egentligen inte är det. Tänk ansiktsburk, inte jättehett. Hon tyckte att jag passar bäst i den längden jag har nu, fast inte med den frisyren jag har för tillfället. Hon vill klippa fram mitt hår så att det ligger mer framtill vid ansiktet och sedan klippa samman håret så att allt hänger ihop, för det gör det inte nu. Den "frisyren" jag har nu är ju inte en frisyr egentligen. Det är många olika längder som bara hänger. Hon konstaterade idag att det skiljer 15 cm mellan etapperna i mitt hår på vissa ställen, and that's just wrong.

Hon ansåg att jag borde ha en frisyr i den längden jag har nu, men att det är klippt så dumt att det inte går att utgå från det jag har nu. Därför föreslog hon att vi den här gången kapar ungefär en decimeter och, så att säga, börjar från början. Sedan tyckte hon att jag ska komma tillbaka var tredje månad och toppa håret så att det kan växa till den längden jag har nu.

Min förhoppning är att jag lämnar stället utan en klump i halsen. Jag vill känna mig fin, inte tantig! håll tummarna allihop!

2 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller att gå till frisören. Det gäller att hitta en man trivs med, vilket tyvärr ofta kostar. Ser iaf fram emot att få se resultatet!

    SvaraRadera
  2. Jag har sett det på h&ms hemsida men hittade dom inte i butik, synd, för dom var ju billiga. Hittade ett par på lindex istället för 159 och det fick duga

    SvaraRadera