tisdag 29 november 2011

Första advent

Igår hade vi Kevin och både jag och Christian var helt slut. När Christian och Kevin kom hem typ halv 10 gjorde de mig och Vilgot sällskap i sängen. Kevin ville spela bolibompaspel och det passade oss utmärkt. Annars brukar han vilja leka lite livligare lekar.

Efter en stund snubblade han på ett litet filmklipp från bolibompa-sidan där programledaren gjorde en ljusstake av trolldeg så jag frågade Kevin om han också ville göra en ljusstake av trolldeg och det ville han absolut! Tjejen på bolibompa gjorde en grön orm men Kevin ville göra en groda istället. Jag gjorde en orm som tjejen på filmklippet och Christian gjorde en gubbe. Tyvärr hade vi ingen grön karamellfärg, men jag visste att vi hade bär i frysen så jag tinade upp dem och så använde vi den röda vätskan som blev när vi hade tinat bären. Det funkade lika bra!



























Vi bestämde oss lite senare för att åka på julmarknad trots det blåsiga vädret. Innan vi åkte käkade vi lite överbliven smörgåstårta och fika. Christian var tyvärr borta just då, men vi fick besök av en papegoja som åt upp alla Kevins vindruvor. Papegojan blev alldeles kladdig på hakan när han snodde vindruvorna och det tyckte Kevin var väldigt roligt.







När Christian skulle ta lite kaffe till fikat plockade han fram en mugg med en bild tryckt på. När bilden togs var Christian 12 år gammal. Visst är de lika!


På julmarknaden fanns det folk som dansade i ring till julmusik. Det fanns en fiskedamm där Kevin vann en leksaksbil och så fanns det en massa olika stånd där de sålde allt från kläder till julpynt till godis. Vi köpte godis så klart. Och varmkorv. Vilgot sov under hela julmarknaden.




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar