måndag 21 november 2011

Vad nu då?

Ni vet folk som säger att de sjunger hellre än bra. Lite så är det med mig och matlagning. Jag önskar att jag hade en större talang för det än jag har för intresset finns där minsann.

Jag är ändå rätt bra på att slänga ihop lyckade maträtter av vad som råkar finnas hemma, men det är ju ingen konst. När jag ska prova mig på lite finare eller mer avancerade grejer förväntar jag mig att det ska funka lika bra som när jag slänger ihop maten, men gång på gång tycks jag misslyckas. Gång på gång blir jag lika arg och frustrerad!

Idag gav jag mig på att tillaga taramosalata och det blev inte alls bra! Enligt olika recept kan man använda antingen potatis eller bröd och nu i efterhand ångrar jag att jag inte använde bröd! Min taramosalata blev som klisterpotatismos med rom i. Inte alls gott i varken smak eller konsistens. Så jävla störande!

Jag hade tänkt ta med röran och lantbröd till knytislunchen med mammorna imorn, men jag vägrar servera klister. Vill inte ens äta det själv. Nu vet jag inte vad jag ska ta med imorn. Inspirationen försvann när jag misslyckades med röran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar