torsdag 17 november 2011

Fixardag

Dagen har börjat hurtigt! Så fort jag gick upp i morse började jag plocka med alla bebiskläder och all tvätt som låg över hela sovrummet. Samtidigt tog Christian all disk vilket är otroligt tacksamt sen när jag ska laga mat. Jag hatar att laga mat i ett stökigt kök. Per automatik brukar jag plocka i ordning disken innan jag lagar mat oavsett hur hungrig jag är. Ren diskbänk och en bra arbetsyta är fan A och O när man ska laga mat!

När man har bebis som ammar måste man ständigt avbryta sina projekt och uppgifter för att lillen blir hungrig så innan jag fortsatte med hurteriet fick han käka. Han somnar alltid någon timme efter vi klivit upp och sover gärna några timmar på förmiddagen så det gav mig tid att dammsuga hela lägenheten. Jag avslutade med sovrummet och precis då vaknade han och chillade i sin säng medan jag dammsög klart. Älskar tajmingen!

Nu har jag precis ätit och ammat samtidigt och ska ner och fixa tvätten. Det är guld värt att ha systrarna på andra sidan gatan för annars hade jag behövt ta med mig Vilgot ner till tvättstugan varje gång. Nu ska Sofie komma över och hålla koll på honom medan jag tvättar och fortsätter städa lägenheten om vartannat. Guld värt!

När eftermiddagen närmar sig ska vi ta en tripp till stan och handla på systemet inför min födelsedagsfest i morgon. Ska kolla efter lite utklädningsgrejer eftersom att jag har fest med tema.

Nu. Off to tvättstugan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar