fredag 18 november 2011

släppa kontrollen

Ikväll blir det fest och det känns både bra och dåligt. Bra för att det är kul att festa, men dåligt för att jag ska lämna bort Vilgot över natten. Det är skrämmande faktiskt.

Jag vaknade under natten och insåg att jag kommer sova ensam inatt. Christian är iväg på kryssning med jobbet just den här helgen och inatt är ju Vilgot hos farmor och farfar så när jag går och lägger mig kommer jag vara alldeles ensam. Det blir första gången sen Vilgot föddes. Usch, sova ensam. Jag får försöka se det från den ljusa sidan. Jag får ju sova hela natten. Eller nästan. Nu när jag inte har nåt barn som behöver äta måste jag ju pumpa istället så då måste jag ju kliva upp i alla fall.

Jag vet inte hur andra föräldrar känner, men jag är livrädd att något alldeles jättehemskt kommer hända honom. Många gånger har jag föreställt mig att han kommer dö osv. Det är helt irrationellt såklart. Christians föräldrar har ju tre barn så de vet ju hur man gör liksom. Det handlar väl om att släppa på kontrollen antar jag. Jag är ju lite av ett kontrollfreak från början och det blir värre när man skaffar barn. Men jag ska genomföra det här och ha kul under kvällen och bevisa för mig själv att jag inte hade behövt oroa mig alls. Jag ska släppa på kontrollen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar