lördag 5 november 2011

Min födelsedag

Dagen igår passerade med världens fart. Tiden brukar ju springa iväg när man har roligt sägs det. Kombinera det med småbarnslivet så kan jag lova att man knappt hinner blinka innan dagen är förbi.

05:00
Jag sov ganska dåligt natten till min födelsedag och var supertörsig hela natten så jag gick upp för att hämta vatten och hittad den här lappen på golvet.

Grattis på födelsedagen Hanna. Om du läser detta så har jag redan misslyckats. Tänkte fixa frukost på sängen åt dig, men när du sa att du ska gå upp vid kl 8.00 så inser jag att min plan kanske kan misslyckas, då jag kanske försover mig. Vill att du ska ha en toppendag. Love you!


Mycket riktigt sov han tungt hela morgonen, men det gjorde inget. Tanken var fin nog!

10:30-12
Anledningen till att jag skulle upp så tidigt var för att jag och mamma hade planerat att ta en liten tripp till stan, men sedan struntade vi i det. Istället blev det en lite längre shoppingrunda på Priso. Jag, vilgot, mamma, Sofie och Malin gick dit för att handla lite mat och godis inför kvällen och kom hem med mattor, potatisstickor och gud vet vad.. Men vi glömde inte maten och godiset

Under Priso finns en lågprisaffär som heter klippet. Vi tog en liten runda på Klippet och mamma sa att vi skulle hojta till om vi såg något vi behövde. Jag kom hem med två mattor, en potatissticka, plastpåsar och raggsockor.





















12.15-15.20
Jag hade bestämt möte med några av mina mammavänner för en lång promenad till lambohov. På veckans knytisfika var vi fem mammor till skillnad från tio förra veckan. Vilgot var supergnällig nästan hela tiden så det var svårt att ha kul, men den lilla stund han var nöjd var det trevligt för mig! Jag tror inte att de andra mammorna blev irriterade. Man har en tendens att lära sig prata genom skrik och gnäll när man skaffar barn.

15.40
När det var dags att bege sig hemåt tog vi faktiskt bussen och det var skönt! Det sparade både tid och ork! På vägen hem fick jag en födelsedagspresent av Elin. Hon och jag ska gå på en show med Joe Labero idag. Woho! Det är tur att man har så fina vänner som tar med en på sånt. Och att man har så fina familjemedlemmar som på så kort varsel kan vara barnvakt.

18:00-23.00
Mamma kom över och tog hand om Vilgot medan jag började med kvällens middag. Det blev saffransgryta med lax och hoki och vitlöksbröd och aioli till det. Efter en stund droppade pappa och systrarna in och alla hjälpte till med maten, Vilgot och dukningen. Vilgot, stackarn, fortsatte vara supergnällig hela kvällen. Hans lilla mage krånglade en massa.





Efter maten öppnade jag presenter. Jag fick en sparglob, dvs. en sparbössa i form av en jordglob, en check på Hair Style, där tydligen Linköpings bästa frisör jobbar och en check på New Yorker. Presenterna av mamma och pappa fick jag för typ en månad sen när det började bli rätt så kallt. Jag fick en jacka och två par skor. Jag är supernöjd med alla presenter och det ska bli jävligt nice att köpa lite fina kläder och äntligen skaffa mig en frisyr!

























Sedan var det dags för film och vi började se I Don't Know How She Does It men den visade sig snabbt vara skitdålig. Jag har en strategi när jag tittar på trailers. Så fort jag känner att jag kan tänka mig se filmen stänger jag av trailern, för annars får man se hela filmen i kortversion. Ju kortare tid man behöver titta desto bättre än filmen. Den här strategin är inte helt vattentät och ibland råkar man dra en nitlott.. Vi bytte film till The Change Up som var rätt okej. Den är som en manlig version av Freaky Friday. Jag missade dock bitar av filmen för att Vilgot grät och inte ville sova. Det blev inget Singstar som vi hade tänkt heller, men kvällen var ju jättebra ändå!

Grattis på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar