måndag 7 november 2011

Stackars lilla magen

Vilgot har varit så gasig den senaste tiden vilket ofta resulterar i skrik och gnäll halva dagarna. Magknip är ju inte härligt! Stackarn bajsar en gång typ var annan, var tredje dag vilket knappast kan vara skönt eller speciellt bra. Därför är det inte helt chockerande att han spänner sig och krampar när gaserna kommer.

Det är hanterbart dagar när jag är frisk. Skriket och gnället alltså. Det är hanterbart de dagar jag är svintrött. Det är till och med hanterbart när jag är bakis. De dagarna som inte är riktigt hanterbara är dagar som denna. Jag har en jobbig förkylning som har satt sig i bihålorna. Varje gång jag rör mig eller ska plocka upp något från golvet (vilket har visat sig vara förvånansvärt ofta) bankar det migrän i skallen. Har känt mig riktigt hängig och nästan febrig idag, och ni ska veta att jag SÄLLAN får feber.

Som småbarnsförälder har man inte mycket till val när ens unge skriker för kung och fosterland. Det är lite skitsamma hur man mår för man är ju tvungen att sätta barnet först. Många gånger är det en självklarhet att sätta honom först och oftast vill jag sätta honom först. Idag - not so much om jag ska va helt ärlig. Till slut fick jag honom att somna och då la jag mig i fosterställning i soffan och dog lite.

Jag har lite svårt att veta hur jag ska lösa problemet med hans gasiga lilla mage. Jag tycker så synd om honom när han gråter och skriker av magsmärtor och man till och med ser hur svullen magen är. Stackarn. Ska till bvc på Torsdag så då kanske jag blir lite klokare. Jag har gett honom Minifom dagligen i typ två veckor men jag vet inte om det verkligen har gjort någon skillnad. Håller tummarna för att han inte är laktosintolerant!

1 kommentar:

  1. Det kom inga länkar till auktionen!

    Om magen, har du testat att ge massage? Det gör det lättare för gaserna att komma ut och bajset likaså. Jag har märkt en avsevärd skillnad sen jag började ge Liv massage.

    http://www.1177.se/Ostergotland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Spadbarnsmassage-vid-kolik/

    SvaraRadera