onsdag 16 november 2011

Han tog flaskan!

I Måndags provade jag att ge flaskan igen, men han var inte intresserad alls, men så provade jag igen igår och efter lite lirkande tog han flaskan. Det gick till och med bra när Sofie och Malin gav honom flaskan. Skönt! Nu slipper jag oroa mig för hur det ska gå.

För att göra det så smidigt som möjligt för Vilgot och hans farmor har jag faktiskt tänkt att jag byter ut några av hans mål mot ersättning nu dagarna innan och så pumpar jag ut det han egentligen skulle ätit. Då kan han få bröstmjölk ur flaska när hon är barnvakt för det tar han utan problem.

Igår kväll fick han ersättning innan han skulle somna typ kl 23 så när jag vaknade av mig själv kl 5 på morgonen var mina bröst sprängfyllda. Inte jätteskönt. Eftersom att han oftast vaknar först 6.30 passade jag på att gå upp och pumpa ut 135 ml som jag frös in. Sen vaknade han 7.30 och ville äta och då fanns det fortfarande så att det räckte och blev över typ. Jag undrar om inte ersättningen mättar mer för han sov väldigt länge utan mat inatt. Ska prova att natta med ersättning istället för bröstmjölk inatt också.

1 kommentar:

  1. Bröstmkölken är mer lättsmält än ersättning som då tenderar att mätta längre.
    Tänk att få ha en unge som låter en sova så länge på natten! <3

    SvaraRadera