fredag 25 november 2011

Kära tomten...

...jag önskar mig en tvättmaskin i julklapp!! och lite space i lägenheten där den får plats!

Jag är uppe med tuppen och är minst sagt ovan. Det känns som att det är mitt i natten och att det knappast kan vara nån mer än jag i hela Sverige som är vaken just nu. Extra kämpigt blir det väl dock när man går och lägger sig 3.30. Jag vet inte riktigt hur det gick till om jag ska va ärlig. Jag sa tidigare på dagen igår att det skulle bli en tidig kväll eftersom att jag har tvättid 7-12. Antar att det lätt blir så när man bakar till 22.30 på kvällen och sen har filmkväll på det, följt av intressanta diskussioner i sängen med mannen man älskar.

A well, idag blir det full rulle. Jag håller på med tvätten för fullt och har listat ut att jag kan lägga mig för att sova typ kl 9 för att tvätten sköter sig själv en lite längre stund då. Sen är det dags igen typ en timme senare.

Pappa och min lillasyster Sara kommer ner idag och är förhoppningsvis framme kring lunch och då bär det av till coop. Här ska handlas ingredienser till flera smörgåstårtor som pappa ska göra. Det blir 37-41 gäster så vi behöver nog köpa på oss en del. Jag är så tacksam att vi får hjälp med maten. Tack pappa!

På eftermiddagen ska vi åka till lokalen vi ska vara i efter dopet och styra upp där. Vi ska nog försöka ställa i ordning och fixa så mycket som möjligt idag så att vi slipper stressa i morgon. Kevin kommer hit kl 9 på morgonen och då är det ju roligare att kunna umgås och ha roligt än att vara småstressad och behöva fokusera på dukning och möblering.

Tidigare har vi haft Kevin Måndagar och Söndagar varannan vecka, men den här helgen skulle vi börja med övernattning Lördag till Söndag istället. Nu blir det inte riktigt som planerat tyvärr. Kevins mamma glömde eller "glömde" att det var dags att byta till varannan helg och har planerat ett kalas för honom och bokat en hel jävla bowlinghall där kalaset ska hållas. Samma dag som dopet. Vi kan ju inte neka Kevin en sådan sak så han ska åka hem kl 15 efter dopet. Det är trist när vuxna människor inte kan sköta saker snyggt, men mognaden är väl olika hos olika människor antar jag.

Nu är det dags att bege sig till tvättstugan för runda två. Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Ja man kan ju ha otur att aldrig slippa ifrån sitt psyko-ex helt och hållet! Du då, har du nått psyko-ex eller är du själv ett psyko-ex? =D

    SvaraRadera
  2. Haha jag sommar typ vid 23 och efter kl 21 är jag så trött att det inte ens går att föra ett vettigt samtal med mig. Ibland är det så trist att vara morgonmänniska!

    SvaraRadera