torsdag 12 januari 2012

Det finns bra dagar och sen finns det dagar som denna.

Jag är helt slut! Efter Vilgots alldeles för korta förmiddagslur som råkade bli efter lunch tog vi bussen till Elin för lite filmtittande och popcorn. På bussen dit sov han en kort stund fast han hade behövt sova mer än så. När vi började kolla på filmen tänkte jag försöka få honom att somna men misslyckades med det. Det fanns ju så himla mycket intressant att titta på liksom. Efter filmen tog jag bussen hem och då somnade herr grinolle men vaknade strax innan vi skulle gå av och vägrade somna om.

När vi kom hem försökte jag amma honom till sömns men det gick inte så då fick han lite puré till kvällsmat men var så trött att han började gnälla och gråta mitt i maten. Då provade jag att amma igen men icke. Jag var tvungen att börja med maten så han fick ligga på golvet och roa sig och det funkade en stund. Han underhöll sig med att vända sig från rygg till mage och började gråta varje gång han lyckades med det så då fick jag vända honom tillbaka. Matlagningen gick ganska långsamt framåt. Till slut började han illtjuta och var nästan otröstlig. Då blev det blöjbyte, med lite skratt och gnäll om vartannat, följt av amning IGEN. Äntligen somnade han så att jag kunde fortsätta med maten.

Nu står gratängen i ugnen och jag ligger halvdöd i soffan. Christian jobbar kväll idag men snart kommer han hem och då kan jag ta bebispaus för kvällen, med undantag för amningen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar