tisdag 3 januari 2012

Mat. Nom nom nom!

Varje dag, förutom igår, har Vilgot fått någon smakportion. Det började med blomkål och banan och fortsatte med broccoli och palsternaka. Idag har jag slagit på stort och gett honom flera grejer. Först fick han morot till förrätt, sen potatis till huvudrätt och lite bröstmjölk till efterrätt. Morötterna var inte jättefärska så de smakade knappt något. Han verkade inte tycka att det var något speciellt. Potatisen däremot, DEN var god!

Nu på kvällen fick han faktiskt lite gröt, även om vi har tänkt ge den på förmiddagen. Gröten var också populär. Mot slutet, när det inte var mycket kvar, mosade jag i en liten bit banan och det var ännu mer populärt. Han storlog flera gånger när han åt och stirrade mig rakt in i ögonen med sina små söta ögon.

När vi var och handlade igår köpte jag äpple och päron som jag ska göra mos av åt honom. Jag kan inte fatta att det finns folk som köper färdiga puréer åt sina barn när det är så sjukt simpelt att göra själv. Det är absolut inget fel med att köpa färdigt så klart. Ibland kan man ju ha glömt att ta med sig och så också, men ni fattar vad jag menar. Det är ju inte jobbigt för fem öre. Överkoka, mosa, färdigt. Klara, färdiga, gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar