lördag 28 januari 2012

overallerna

En sak ska ni veta om overaller till bebisar. Storlekarna är väldigt stora. Vilgot äger sju overaller. Vi har inte köpt en enda.

Den första fick han när vi låg på BB och mamma kom på besök. Det står att det är one size, men jag är skeptisk. Den har han aldrig använt.


Den andra fick han i födelsedagspresent när vi var uppe i Stockholm och firade nästan alla i familjen. Pappa, mina tre systrar och mammas sambo råkar nämligen fylla år inom loppet av en vecka i september. Vilgot föddes ju en dag före första September så han räknas väl nästan också. Den är i storlek 62. Han har använt den mest av alla, så i typ 1½ månad.


Den tredje fick han av Christians föräldrar. Den är likadan som den lila fast en svalare variant. Den är i storlek 68 och vi började använda den när det blev för varmt att ha den lila. Han har haft den i typ en månad.


Den fjärde fick han på dopet av min syster Sofie. Den är i storlek 74. Den har han aldrig använt.

Den femte fick han av mina vänner Tina och Rebecka. Den använder han nu och har använt den i typ tre dagar, trots att den är två storlekar för stor, dvs storlek 80. Men jag menar, det är en lärarovve och med namnet på benet blir den ju personlig så nästa unge kan ju inte ärva den.


Den sjätte fick han i julklapp av min syster Sofie. Den är i storlek 74. Den har han aldrig använt.


Den sjunde fick han i veckan av en av Christians vänner och hans tjej i försenad doppresent. Den är i rätt storlek, dvs 68, men var tyvärr trasig i dragkedjan. Innan han kan använda den måste dragkedjan bytas ut och eftersom att han har tusen overaller och dessutom när som helst kommer växa ur den här så väntar jag nog med det till nästa unge.



Jag ska försöka växla mellan elefantoverallen och den röda fram till våren så har han använt nästan alla en liten stund var.

Jag är såklart väldigt tacksam över alla overaller Vilgot har fått och de är alla faktiskt otroligt fina! Men det blir väldigt bökigt att försöka använda sju overaller under en vinter. När några av dem dessutom är i en storlek han gissningsvis kommer ha när det inte är väder för overall längre blir det ännu svårare. Så! Ett tips till er som funderar på att köpa overall till någons bebis. Kolla upp om de har några och fråga vilken storlek som skulle passa bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar