söndag 29 januari 2012

Söndagsseg

Idag är jag sådär söndagsseg som man kan vara. Vi tog en sovmorgon idag och det behövdes. Igår när jag satt vid datorn och kollade på serier insåg jag att klockan var alldeles för mycket. Jag gick och la mig typ kl 1 vilket är alldeles för sent när man har en bebis som vaknar tidigt. Vilgot vaknade kring 8 och låg och pratade, men jag la honom bredvid Christian efter en halvtimme så att jag kunde få sova lite mer och då somnade han nog om efter en stund. Vi gick upp typ halv 10. Skönt!

Jag fixade gröt med lite banan i åt villepille och ägg åt mig. Han har varit lite krånglig med maten och framförallt gröten på sista tiden, men banan ÄLSKAR han. Det funkade. Han gapade stort och njöt av gröten. Efter frukosten var det sovdags igen. Nu har lillen sovit ett tag och jag har passat på att börja med mina rester från förra årets studier. Jag har ju en hel del rester, men nu är en rapport färdig att skickas in iaf. Det känns rätt bra att ha börjat. Nästa måndag ska jag till universitetet i norrköping och gå på en dramaverkstad som jag har missat. Känns lite fånigt egentligen, men hellre det än att behöva skriva nån tråkig skit.

Om en timme ska jag och systrarna gå in till stan och käka brunch och borsta av det söndagssega från axlarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar