lördag 7 januari 2012

Julafton

Det började med att jag skulle ta ett foto i timmen, men det glömde jag snabbt bort så nu får ni en massa foton helt enkelt.


Frukost hos mamma kl 10
Vilgots första jul

 
Julklappsöppning på morgonen hos mamma eftersom
att det var pappas jul det här året





En av mina julklappar
En till av mina julklappar. Filten bredvid är en av Vilgots.





Sofie fick en melodica av mig, mamma och Malin.

Saras framtida dotter ska heta Tilia och när Sofie hittade den här flaskan på systemet var hon bara tvungen att köpa den till Sara.



Såhär ser det ut när julklappsöppning nummer 1
för dagen är slutförd
Och såhär ser det ut under granen efter det.


För er som är förvirrade kan jag förklara att vi firar jul hos båda våra föräldrar under samma dag. 2011 var det pappas julår så större delen av dagen spenderades hos honom och därför öppnade vi våra julklappar hos mamma på morgonen. Det är rätt mysigt att öppna julklappar hela två gånger under en dag!

Vi åkte hem till pappa lagom till Kalle och spenderade resten av dagen där.

Sara visade noll respekt mot tomten
och var superbakis halva dagen
Vi kollade på Kalle






Julbord!
Pappas jansson var to die for, som ni kan se!

julklappsöppning nummer 2
knubbis var uppenbart exalterad över detta!

Pappa fick fina muggar

Sofie fick Baconnaise av mig. Awesome!



Knubbis fick en
musikspegel av morfar
och man kan tugga på den.
Den kan man se sig själv i


Malin fick det här spelet av mig och Sofie så det provade vi, dock utan Malin
som åkte hem till mamma och sov tidigt eftersom att hon skulle upp tidigt och jobba.





God jul i efterskott!

1 kommentar:

  1. Alltså, du och Sofie är så SJUUUUKT lika! Jag trodde du hade färgat håret först! :D

    SvaraRadera