fredag 13 januari 2012

Det nya livet

Nu börjar det nya livet. Våra rutiner är näst intill obefintliga, Vilgot äter och sover lite närsom och jag får knappt något gjort. Det måste jag ändra på! Därför ska vi börja kliva upp klockan 8 varje morgon och förhoppningsvis få Vilgot att somna kring 21-22 på kvällarna, istället för 23-00. Funkar det kan jag och Christian förhoppningsvis få lite lugn och ro och egentid på kvällarna och så kanske jag kan få något gjort under dagarna.

I Mars och April ska Christian gå på föräldraledighet och jag ska jobba heltid. Då är Vilgot 6 och 7 månader och eftersom att jag kommer jobba heltid om dagarna kan jag ju inte amma honom så därför kör vi på i rätt snabb takt här hemma med maten.

Eftersom att vi inte har några etablerade amningsrutiner och dessutom just har börjat med puréer är det svårt att säga hur det kommer utvecklas, men jag har en ungefärlig tanke om hur jag vill att det ska va. Sen får vi anpassa och kanske lägga till eller ta bort nån måltid. Min tanke är i alla fall att Vilgot äter gröt till frukost lite efter 8, sover som mest mellan 9-12, äter lunch lite efter 12, äter typ gröt till mellanmål kl 15, sover ca 1 timme ungefär 15-16, äter mellanmål lite efter 16, kvällsmat lite efter 18 och får välling eller gröt typ vid 21.

Igår gick vi båda och la oss kl 23 vilket för min del är rätt tidigt. Imorse satte alarmet igång klockan 8 och jag klev upp med en yrvaken liten plutt.

Vilgot är världens charmknutte när han är nyvaken, till skillnad från mig och Christian. Han bjuder alltid på det bästa humöret och gigantiska flörtleenden. Får han dessutom något gott att äta samtidigt är det kalas här hemma.




3 kommentarer:

  1. Det går ju att amma något mål per dag om det är så att ni inte vill (eller hinner) sluta helt med amningen. Han ser ju dock väldans nöjd ut på andra bilden :)

    SvaraRadera
  2. Haha, snygg frilla han har :P /Malin

    SvaraRadera
  3. Åh va kul att börja jobba! Är det som förskolelärare? Jag skulle gärna börja jobba i mars/april också men behöver ett jobb först.

    SvaraRadera