onsdag 25 januari 2012

Tiden går fort när man har roligt

Det slog mig för någon dag sen att Vilgot blir 5 månader om några dagar. Ju äldre han blir desto snabbare flyger tiden förbi! Kan man inte trycka på en pausknapp en stund? Det går för fort!

Om lite drygt 1 månad ska jag börja jobba och då ska Christian vara hemma med Vilgot under 2 månader. Jag ser fram emot det på ett sätt eftersom att det är skitkul att jobba på förskolan, men sen tänker jag på att jag knappt kommer få träffa Vilgot nåt. Trots att jag har varit hemma i hundra år med honom och kommer få vara föräldraledig mer än Christian blir jag lite avundsjuk på honom.

I maj, när Vilgot är 8 månader ska jag gå hemma igen. Sen får vi se. Till sommaren vet vi inte riktigt hur vi ska göra. Vi är ju beroende av två inkomster på något sätt. Det ultimata skulle ju vara om jag kunde hitta nåt sommarjobb. Gärna ett där man inte vill skjuta sig efter en vecka. Då skulle Christian kunna va hemma och ta föräldrapenning när jag jobbar och vise versa och sedan, när det är dags för semester, skulle jag kunna ta föräldrapenning när han har semester. För semester måste man ju ha!

Efter sommaren börjar jag med studierna igen och då går Christian hemma med Vilgot tills det är dags för honom att börja förskolan. När det blir har vi inte heller bestämt, men det blir nog December/Januari nån gång. Trots att det är ett helt år kvar tills det är dags känns det som att det knappt finns nån tid kvar. Jag måste försöka leva lite i nuet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar