onsdag 18 januari 2012

Mina mått, vecka 1

Igår tog jag och min syster Sofie våra mått lite här och där på kroppen. Jag har ju börjat med mitt nya liv och till det hör träning. Jag började med träningen i Fredags och så körde jag mitt andra pass i Måndags. Är riktigt pepp över träningen faktiskt!

Anledningen till att jag tar mina mått är självklart för att kunna se hur mycket jag minskar i storlek. Jag ska väga mig också, men det säger inte lika mycket eftersom att man kan bygga muskler när man tränar, och muskler väger ju mer än fett. Tanken är att vi ska ta måtten en gång i veckan och jag hoppas att vi inte glömmer. Jag kommer ha bloggen som min lilla anteckningsbok och lägger nu upp mina startmått.

Vikt: 79

överarm: 34,5
bröst: 90
midja: 91
mage: 106
stuss:108
lår: 62,5
vad: 38,5

Jag mäter inte bysten som man brukar göra. Eftersom att jag ammar Vilgot så kan siffrorna variera beroende på när jag ammade sist så därför tar jag måttet som är precis under brösten. Det jag menar med mage är den lilla bullen under naveln som alla kvinnor har. Eftersom att jag nyss fött barn är min lilla bulle inte så liten längre. Den ska bli mindre och därför mäter jag den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar