måndag 5 december 2011

En utekväll

Igår fick mamma Hanna bli bara Hanna under några timmar. Tina hade julfest med utklädnad och quiz och på HG var det 80- och 90-talstema med grym nostalgisk musik hela kvällen. Dock spelades det faktiskt mest 80-talsmusik. Jag kände igen typ allt, men fick inte den där nostalgiska känslan som de flesta andra. Jag kände mig preciiis för ung för det. Stackars 90-talisterna. De kan inte ha känt igen många låtar..

Jag blev megakalas och kan säga, såhär dagen efter, att jag nu vet hur hårt jag inte ska festa när jag måste vara förälder dagen efter. Christian har ju jobbat idag så det blev ju inte direkt sovmorgon för min del.

Som vanligt kom jag hem typ halv 4 och började pumpa. Sen vaknade Vilgot och då var jag snäll och tog honom eftersom att jag ändå var vaken. Vid det laget kände jag mig självklart inte aspackad för då hade jag aldrig tagit honom. Vi satt i soffan tills han åt sig mätt och gud vad han åt alltså. Inte konstigt att han växer så det knakar när han äter sådär mycket! Jag kom i säng halv 5 och klockan 6 blev det en repris, fast då åt han inte lika mycket. Sen vaknade han igen klockan 9 och fick mat och då visste jag att jag var tvungen att gå till affären och köpa mer ersättning. Jag hade verkligen inte räknat med att han skulle äta så mycket som han gjorde och var väldigt bitter över det. Trött som fan klädde jag på oss och släpade vagnen till affären som en zombie. Han somnade självklart i vagnen men vaknade när jag försökte klä av honom alla lager av kläder när vi var hemma igen. Efter att ha matat honom och kämpat med att få honom att somna kunde jag till slut sova vidare. Då var klockan halv 11. Det är inte smärtfritt och gratis att festa som småbarnsförälder, men fan vad kul jag hade!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar