onsdag 7 december 2011

Vår Onsdag

Innan vi begav oss till öppna förskolan tidigare idag bjöd jag över Sofie och Malin på lite fika och passade på att fota knubbis. Det blir lite långtråkigt att bara ha en massa bilder på honom när han ligger ner..


























 På öppna förskolan var Vilgot lite halvgnällig. När vi skulle gå därifrån var han helt bestört. Han grät och skrek och grät och inget kunde trösta honom. det var jobbigt för både mig och honom.

Det känns som att en liten gnällperiod precis har startat och det ogillas! Han har i och för sig varit rätt trött på senaste också och det finns nog ett samband.. Jag tycker inte att han sover mindre nu än innan gnällperioden, men han kanske behöver mer sömn nu eller så påverkas han av det deprimerande mörkret, som hans mor. Jag märker att jag behöver sova mer, är helt slut redan nu trots att jag sovit lika mycket som jag brukar..

Jag har precis lagat och ätit färdigt dagens kvällsmat. Idag blev det laxgratäng med ugnspotatis. Jag följer sällan recept till punkt och pricka utan gör lite som jag själv tycker blir bäst..

Morötterna och zucchinin skulle egentligen strimlas och ätas bredvid som en sallad, men jag tillagade dem i ugnen med potatisen istället.. Jag hade ingen färsk basilika så det fick bli torkad vilket verkligen inte är samma sak, men det fick duga..

Christian har inte kommit hem från jobbet än så han har uppenbarligen inte hunnit äta kvällsmaten och kan därmed inte ge betyg just nu. Jag tror inte att han kommer gilla maten så mycket. Jag ger receptet 3 av 5 poäng för att ajvaren var väldigt besk och paprikaig och tog bort den goda laxsmaken. Jag gjorde dessutom för lite av grönsakerna för att det skulle räcka till matlåda så jag gjorde couscous lite snabbt och det passade nästan bättre till maten om du frågar mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar