lördag 10 december 2011

indisk failgryta

Jag tänkte presentera dagens rätt från igår. Jag hade letat upp ett recept på indisk kyckling som jag har sett fram emot hela veckan och vilken besvikelse. Jag följde receptet väldigt noga eftersom att jag aldrig har lagat indisk mat förut men resultatet blev blaj. Det smakade ingenting! Trots alla kryddor. Då började jag freestyla och visserligen smakade det något efter det, men jag kan inte påstå att det blev särskilt gott.


Av Christian får maträtten 1 av 5 för att smakerna inte passade ihop, det var för mycket kanel i och för att det inte var jasminris. Hade det varit jasminris hade rätten fått 2 av 5. Av mig får rätten 2 av 5 för att den knappt smakade något efter att jag hade följt receptet, men i teorin funkar rätten jävligt bra så därför blir det en tvåa.

1 kommentar:

  1. Jag hatar när det händer! Med mat kan man ju ändå ta ut svängarna men bakning är ju ett kapitel för sig, där kan man verkligen misslyckas trots att man följt receptet och då går det ju oftast inte att rädda tyvärr.

    Men maten ser ändå god ut tycker jag!

    SvaraRadera