måndag 19 december 2011

Minijul

Ikväll har vi varit hos Christians föräldrar och haft en minijul för att Christians lillasyster Ebba inte ska fira jul hemma. Hon ska följa med sin pojkvän och hans familj till Thailand istället. Vi åt tacos och bytte lite julklappar.

Vi har inte hunnit få hem alla Ebbas julklappar så hon fick bara en idag, men en riktigt bra! Hon fick en Tamagotchi! Eftersom att varken Vilgot eller jag ska fira jul med Christians familj fick vi lite julklappar också. Det var jag inte alls beredd på, så det var väldigt kul!

Vilgot fick puma-strumpor av Ebbas pojkvän, en leksakshammare av Ebba och 500 kr insatt på sitt konto av farmor och farfar. Jag fick tre fina ljushållare av Ebba, en rolig "mammabok" från 50-talet och två biobiljetter plus menyer av Christian föräldrar. Precis innan vi skulle åka hem berömde jag Christians mamma för en jättefin låda som stod lite undangömd på ett hyllplan och undrade vad det var. Då visade hon den för mig och frågade om jag ville ha den. OM jag ville! Jag kände lite att jag inte kunde ta emot den, men hon insisterade och tyckte att jag skulle ha den. Supersnällt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar