lördag 3 december 2011

Tänder

Idag har jag och Vilgot varit hemma på en slappardag. Vi skulle egentligen ha gått på knytisfika men jag kände mig alldeles för seg och trött när det började bli dags att göra oss i ordning så jag sket i det den här gången. Vilgot var nog också rätt trött för han sov i flera timmar i sträck under förmiddagen. Då passade jag på att plocka i ordning här i lägenheten, fixa disken och laga mat. I vanlig ordning vaknade han när maten var klar och jag skulle äta. Får väl försöka se det på den ljusa sidan. Jag hann ju i alla fall laga klart maten innan han vaknade. Det är inte alltid jag har den turen.

Resten av dagen har varit mindre kul. Vilgot har varit supergnällig och inte riktigt nöjd med någonting. Han kändes lite varm så det kan ha varit lite feber som spökade. Jag gav honom en supp och efter en stund var han faktiskt på lite bättre humör. Annars kan ju tänderna som komma skall ha något med saken att göra. För visst är det tänder på gång! Vilgot har tuggat febrilt på allt han når med munnen och slemmar otroligt mycket! Stackars moster Sofie fastnade flera gånger i hans lilla mun.


Under kvällen har han dock, trots det frustrerande kliet i munnen, varit på väldigt bra humör. Lite övertrött kanske.

1 kommentar: