fredag 2 december 2011

Smakportioner

På Tisdag är det träff med föräldragruppen igen och den här gången ska vi prata om mat och göra smakportioner. Om man betalar 25 kr får man ta med sig en isbricka och fylla. Jag kommer nog inte göra det. De grejerna vi ska göra kan knappast kosta 25 kr och jag vet ju hur man kokar och stavmixar mat liksom.. Däremot kan det ju va kul att gå dit och få lite inspiration och information om vad man kan laga och vad som är bäst att ge först.

Jag tycker mycket om idén att träffas och ha ett möte om mat, men måste det vara så här tidigt. Vilgot är liksom bara 3 månader och de flesta andra bebisarna i gruppen är ungefär lika gamla. Som tidigast kan man börja väldigt försiktigt med smakportioner vid 4 månaders ålder. Jag tycker att de hade kunnat vänta en månad till.

1 kommentar:

  1. Jag börjar känna lite hjälp-känsla över det här med mat, redan liksom?!? Kan man inte bara ge tutten för alltid.

    SvaraRadera