torsdag 1 december 2011

Tre månader

Tänk vad mycket som har hänt på tre månader. Det är ju helt jävla otroligt egentligen. Tre månader låter ju inte så mycket men när jag tänker tillbaka på allt jag har hunnit uppleva med min fina son och på hur stor han redan har blivit blir jag alldeles snurrig. Det är ju hur mycket som helst som har hänt på 90 dagar.

Han är mer lättflörtad nu och bjuder på småfniss titt som tätt. Han är fortfarande lika glad om morgnarna vilket gör mina dagar. Det värmer så skönt i hjärtat när han ler.



Han kämpar dagligen med att vända sig från rygg till mage men har fortfarande inte fattat vad han ska göra av den där armen som ligger i vägen, men det verkar inte vara så frustrerande. Det händer väl när det händer. (Jag skrev inlägget för två dagar sedan så det stämmer ju inte längre. Han vände sig från rygg till mage igår kväll ju.) På tal om händer har han verkligen upptäckt dem nu. Han greppar tag i allt han kan komma över och det KÄNNS! Råkar håret vara i vägen får man liksom skylla sig själv känns det som. Likaså grabbar han gärna tag i fläsket på armen, eller ännu värre, i bröstet när han äter. AJ SOM FAN säger jag bara. Framför allt om jag inte hunnit fila hans sylvassa naglar som växer som frekkin ogräs. I julklapp vill jag ha en liten tant som jag kan plocka fram när hans naglar är för vassa. Det är så jävla jobbigt och tråkigt att sitta och kämpa med hans små händer.

Jag tror att han är på väg att få tänder. Han kör in händerna i munnen titt som tätt och inte bara för att sulta på dem. Han dreglar mycket mer än han brukar också. jämfört med andra bebisar är det ändå inte så mycket, men det är märkbart mer än förr. Dessutom bajsar han trehundrafemtio gånger om dagen nu. Jag har läst att bebisar kan börja bajsa annorlunda när det är tänder på gång. Alldeles nyligen klagade jag ju över att han knappt bajsade en gång om dagen och nu är det säkert 7-8 bajsblöjor om dagen, men det är inte mycket alls, dock lika frustrerande för det. Det är ju inte jättekul att byta 7-8 bajsblöjor om dagen.. För den nyfikne kan jag också berätta att det har bytt färg till lite grönare nyanser. Det känns ju vääääldigt tidigt om det skulle va tänder, men å andra sidan har jag hört att de här grejerna kan börja flera månader innan tänderna syns.

2 kommentarer:

  1. du borde lära dig klippa dina videos så de inte behöver bli så långa :) /malin

    SvaraRadera
  2. Liv är exakt likadan med händerna, dreglandet OCH bajset. Tror definitivt att det är tänder på g!

    SvaraRadera