måndag 5 december 2011

Vecka 49

Känner mig lite inspirerad både av Nea och Elin. Elin brukar göra veckoplaneringar på bloggen så idag tänkte jag bjuda på en jag också. Jag är ju lite svag för det här med listor. Jag gör alltid planering varje vecka men brukar inte visa den för er..

Måndag: Familjedag! Christian var ledig från jobbet så vi har veckohandlat och lagat mat tillsammans. Sen åkte vi hem till Christians föräldrar på en lång fika. Vi tittade på massa gamla bilder från när Christian var liten.
Tisdag: Föräldraträff på öppna förskolan. Vi ska göra smakportioner och snacka lite allmänt om mat för bebisar och så.. Tyvärr missar jag en knytislunch, men det tar jag igen på Fredag.
Onsdag: Öppna förskolan! Wohooo!
Torsdag: Christian och jag firar 3 år. Vi ska laga mat tillsammans och kanske gå på bio. Myspys i alla fall!
Fredag: Knytislunch med mammorna.
Lördag: Elin har pepparkaksbak hemma men vi har vi Kevin så jag kan nog inte gå på det. Vi tänkte ha vår loppisdag den här dagen med hela lilla familjen följt av fika hos farmor och farfar. Det blir Kevins första övernattning sen förra sommaren. Jag längtar!
Söndag: Baka pepparkakor med lilla familjen innan Kevin ska åka hem igen.

Inspirationen från Nea då? Jo, Nea och hennes kille har börjat laga varsin maträtt i veckan som de aldrig har lagat förr och det har vi tagit efter här hemma med start i morgon. Den här veckan ska jag laga kålpudding, laxgratäng och indisk kyckling. Tre rätter jag aldrig har lagat förr. Bjuder på veckans matsedel om någon känner för att bli inspirerad.

Måndag: Fläskwok med äggnudlar och teriyakisås.
Tisdag: Kålpudding
Onsdag: Laxgratäng
Torsdag: Potatisgratäng med lövbiff
Fredag: Indisk kyckling
Lördag: Rotmos med fläsk
Söndag: Currysoppa

2 kommentarer:

  1. Kul inlägg! Det här får du gärna fortsätta med! :) Och det är verkligen bra med matinspiration, men jag glömmer jämt att blogga om vad vi äter... :-/

    SvaraRadera
  2. Laxgratängen ser jag fram emot en recension på! Lax är ju så sjukt gott och jag älskar gratänger!

    Vi älskar att pröva nya maträtter, det blir lite speciellt när man kan bjuda sin partner på middag utan att det är korv med mos liksom, och framförallt älskar jag att bli bjuden på nått nytt!

    SvaraRadera