lördag 10 december 2011

Kevin på övernattning

Det är Kevinhelg och äntligen börjar övernattningarna. Woho! Han berättade glatt för mig imorse att inatt ska han minsann sova över.

Dagen började med ett besök på härta till hjärta där vi inhandlade ett stycke plastgran, en massa julpynt och lite pepparkaksformar. Plastgranen köpte vi för att den bara kostade 60 kr och för att den inte barrar ett jävla skit. Så de så! För två jular sen köpte vi en riktig gran för 500 kr och jag tyckte mig finna barr precis överallt i flera månader efter.

























Vi åkte vidare till Prio 1 och hittade ett Gustafsbergfat som jag kanske ska sälja på tradera och en fin retroskål. På Prio 1 träffade vi på Christians föräldrar som precis hade varit på typ plantagen eller nåt och köpt en gran för ynka 100 kr. Eftersom att det var så billigt med en riktig gran åkte Christian och köpte en så la jag upp plastgranen på blocket och fick den såld för 150 kr inom 2 timmar. Score!



Kevin var ivrig över att få börja julpynta direkt så vi ställde upp den riktiga granen och började pynta. Jag som är en riktig perfektionist fick kämpa för att inte rätta till pyntet. Det vore högst olämpligt och opedagogiskt att säga till ett barn, som med så stor glädje klär en gran, att julgranskulorna hänger för tätt eller att att de hänger för långt ut på grenarna. Den blev ju rätt fin ändå!





 Resten av dagen bestod av bolibompaspel, inhandling av lördagsgodis och julkalendern. Och lite bus.


2 kommentarer:

  1. Damn vilket flyt du har på second hand! Vi har plastgran, jag gillar inte barret även om det doftar så fint med en riktig gran. I år skulle ju vara sista chansen till en riktig gran känns det som, vågar inte ha en när Liv ränner runt som ett litet odjur nästa jul haha

    SvaraRadera
  2. Plastgran är grejen! Älskar det! Men fasen vad najs att du fick den såld för det tredubbla priset nästan! :D

    Det som är bra med att Kevin inte bor hos er för jämnan är ju att du kan ändra på pyntet om du vill senare...! :D

    SvaraRadera