söndag 23 oktober 2011

barn, tvätt och spontanfest

Igår var jag på stan och köpte en radiostyrd helikopter åt Kevin som fyller år idag. Vi ska fira honom med lite kalas imorgon när vi har honom. Det ska bli jättekul!

Vad är en runda på stan utan en fika på espresso house. Jag, Tina och Sofie tog en fika och då blev lillskrutten hungrig så vi fick sitta kvar tills hans blev klar. Det gjorde att jag kom hem en timme efter att min tvättid hade börjat. När jag kom ner till tvättstugan med det största tvättberget hittills gjorde jag den fasansfulla upptäckten att den ena tvättmaskinen är trasig. Vafan! Om det inte vore för att jag bestämde mig för att spontanfesta hade jag nog hunnit tvätta alla kläder. Jag tog det viktigaste och tvättar resten på Onsdag.

Christian är helt underbar som lät mig sticka iväg på spontanfest sådär! Jag gick på förfest hos Sofies vän Emelie som bor i huset bredvid mig och sen mötte jag upp Tina och folk och stack till HG. Trots att det var kravall igår var HG fullsatt. Det var sjukt trångt på dansgolvet, men jävligt kul för det!

När klockan var runt 1 ringde Christian och var minst sagt frustrerad, Vilgot hade gråtit non-stop i två timmar. Till en början är det hanterbart när ens barn gråter, men när man inte riktigt lyckas göra något åt det börjar frustrationen krya tätt inpå och då känner man sig jävligt hjälplös. Det är då man önskar att bebisen kunde prata och berätta vad som är fel.

Jag satte mig på nästa buss hem och när jag kom hem klockan 2.30 hade lillen somnat till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar