lördag 22 oktober 2011

Fadder

Efter världens längsta betänketid och velande fram och tillbaka och sen fram och sen lite åt sidorna och sen tillbaka och sen fram och tillbaka har vi nu bestämt vilka vi vill ha som Vilgots faddrar.

Det har varit helt omöjligt att välja egentligen. Det enda vi har varit helt säkra på är att vi vill ha en person från min sida och en från Christians. Personerna ska finnas i Vilgots liv om 10 och likaså 20 år och ska finnas där för honom och oss.

Känns som att vem man än väljer blir någon annan besviken för att man inte valde den. Jag har tre systrar. Hur väljer man en?! Ett tag funderade jag på att välja mellan mina föräldrar eller min moster istället, men det hade nog blivit samma sak där. Oavsett hur man väljer kommer någon bli besviken tror jag. Och över en så liten sak egentligen.

Att vara fadder innebär ju inget egentligen, det är ju bara en symbolisk sak nu för tiden. Alla de människor jag har nämnt nu kommer ju alltid vara en stor del av Vilgots liv och kommer alltid finnas där för honom ändå. Det är ju det viktigaste.

Från min sida valde vi att fråga min syster Malin om hon vill vara Vilgots fadder och det ville hon. Vi har inte hunnit fråga personen från Christians sida så jag tänker inte avslöja den personen än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar