lördag 22 oktober 2011

Inbjudningskorten

Jag köpte ju fina inbjudningskort till dopet häromdagen. Köpte två fina pennor i turkos och lila och hade en tanke att skriva olika stycken med olika färger. När jag väl kom hem och tänkte börja skriva upptäckte jag att korten är gjorda av ett glansigt material så pennorna funkade inte.. Då tappade jag motivationen och väntade till nästa dag.

Nästa dag provade jag en annan penna men det gick nästan lika dåligt så då blev jag sur. Christian hade från början föreslagit att vi skulle beställa hem färdigtryckta kort men det tar ju några dagar (och vi är nästan lite sent ute med inbjudningarna) och de kostar mer så det fick bli mitt förslag. I efterhand ångrar jag det eftersom att det nu har gått några dagar i alla fall!


Igår kom jag på att jag kan limma fast ett vanligt vitt papper på en av sidorna på kortet, den sidan jag ska skriva på. Så först satt jag och klippte och klistrade typ 20 kort och sen satt jag och skrev och skrev och skrev, och till slut blev jag klar. Trodde jag! Inatt, när jag vaknade för att amma, kom jag plötsligt på att jag glömt att skriva att man ska anmäla ev. allergi. Suck! Ska käka lite frukost och sen ta tag i det.

1 kommentar:

  1. Jag såg den jackan du beställe, ursnygg! Synd att den luktar men ähh, ska man va snygg får man lukta illa =D

    SvaraRadera