måndag 17 oktober 2011

En familjedag

Många morgnar vaknar jag av en liten som ligger och småbabblar och stånkar för sig själv. De morgnarna är det lite extra svårt att kliva upp ur sängen och fixa och dona och påbörja dagen. Varför skulle jag vilja kliva upp när jag kan sitta kvar i sängen och mötas av det finaste leendet som existerar. Idag hade jag en sån morgon, men till slut satte jag foten i golvet och då fick dagen officiellt börja.

Christian kom hem med Kevin en stund efter jag och Vilgot hade klivit upp. Det första som hände var att Kevin satte sig i soffan och klappade på Vilgot en stund. Det var en mysig stund!







Halv 12 åkte vi till Cloetta center på familjemässa och fick massa gratisgrejer. Det var självklart inte därför vi åkte dit. Det fanns massa skoj aktiviteter för barn i alla åldrar. Man kunde hoppa hoppborg, måla vid ett staffli, testa på att hoppa trampolin, kolla in läget i en polisbil osv. Vi såg Zillah och Totte en kortis, men mitt i showen tyckte Vilgot att det passade alldeles utmärkt att lägga rekordbajset Allan och då ville Kevin följa med och byta blöja.

Det var lite halv kalabalik med den där bajsblöjan. Vilgot skrek som aldrig förr och typ varenda toalett var låst av nån dum anledning så jag bestämde mig för att byta i vagnen. Bajset typ forsade ut på sidorna av blöjan och låg utsmetad över hela hans rygg. Vilgot var inte direkt sammarbetsvillig när han låg halvdränkt i sitt eget bajs så bajset vandrade vidare över andra kroppsdelar.. Efter mycket skrik och sådär trehundra våtservetter senare hade vi en ren bebis. Jag lyckades vara skillad nog att inte få bajs i vagnen. Visserligen låg han ju på ett underlägg, men småbarnsföräldrar vet att bebisbajs är magiskt och kan hamna var som helst. Något som däremot fick bajs på sig var min jacka, vilket är jävligt fascinerande eftersom att jag inte hade på mig jackan vid bytet...

1 kommentar:

  1. Haha, sämst at ha låst alla skötrum under familjemässan. Va gulligt att Kevin myser med Vilgot, lite roligt bara att Vilgot är så stor i Kevins knä :P /malin

    SvaraRadera