tisdag 18 oktober 2011

Inför dopet

Nu för tiden skriver jag två-tre inlägg per gång för att sen vänta typ en vecka innan nästa runda. Det är synd! Jag skulle vilja ha tid att skriva två-tre inlägg per dag, varje dag! Ska försöka skriva några fler i veckan och kanske sprida ut inläggen mer. Det blir roligare för er.

Igår fick jag tummen ur och ringde kyrkan om dopet så nu har vi ett dopdatum. Woho! Vi har småplanerat och lagt upp en budget för dopet och har dessvärre insett att vi kommer behöva begränsa antalet gäster. Det känns lite tråkigt, men när man lever på den lägsta möjliga föräldrapenningen får det bli så.

Jag började direkt att sätta ihop en fotobok åt Vilgot som vi tänkte att gästerna ska få läsa och sedan skriva i. Ena halvan av boken är som en liten berättelse från första ultraljudet, förlossningen och första tiden hemma. Andra halvan av boken är en gästbok där varje gäst får fylla i sitt namn, sin gåva och en hälsning. Efteråt sätter vi in en bild från dopet på varje gäst bredvid texten. Helst av allt skulle jag vilja att gästen håller i Vilgot på bilden men vi får se hur det blir med det. Det beror ganska mycket på hur Vilgot mår den dagen och så. Hur som helst tror jag att det blir en riktigt bra bok!

Idag gick jag och Malin till stan och köpte inbjudningskort, servetter och serpentiner till dopet. När vi ändå var på stan kollade vi efter kläder åt mig inför dopet. Jag har egentligen en hel del klänningar som jag får plats i eftersom att jag i princip levde i klänningar under halva graviditeten, men det är bara vardagsklänningar i t-shirtmaterial och känns inte helt passande på ett dop. Det är en hel del rea i affärerna nu och faktiskt en hel del fina klänningar så något borde jag hitta

Min mamma föreslog att jag ska lägga upp en önskelista här på bloggen inför dopet så det ska jag försöka hinna med i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar