onsdag 12 oktober 2011

Pumpa

Innan Vilgot kom hade jag tänkt att jag skulle pumpa ut bröstmjölk dagligen så att Christian också kan få chansen att mata Vilgot i alla fall en gång om dagen. Vi vet ju alla att det sällan blir som man tänkt sig, men det är okej för Christian och då är det okej för mig.

Jag har pumpat dagligen i perioder, men med syftet att ge när jag har druckit alkohol. Till en början gick det jättebra att pumpa. Vilgot åt sig mätt och sen pumpade jag och det kom fortfarande en hel del. Vissa av hans måltider åt han inte lika mycket som andra och då kunde jag pumpa upp till 60 ml ibland utan problem. Men nu de senaste dagarna känns det som att jag inte producerar nåt alls nästan. Det känns som att det tar mycket längre tid för brösten att "fyllas på" nu än för nån vecka sen. När jag pumpar nu kommer det inte mer än max 20 ml och det är med mycket möda och slit.

Vilgot följer sin viktkurva bra så han får ju i sig vad han behöver vilket är det viktigaste. Så uppenbarligen producerar jag ju något, för annars skulle han ju svälta.

Nån som vet vad det kan bero på? Jag tycker att det är jättekonstigt att det plötsligt knappt kommer något alls.

1 kommentar:

  1. Jag pumpar inte heller så mycket som jag tänkte från början. För mig har det varit jätte olika hur mycket jag kunnat pumpa ur, så det går säkert över! Har du testat amningste? Det kan nog hjälpa annars!

    SvaraRadera