måndag 10 oktober 2011

Den hemliga presenten

I Torsdags skrev jag ett inlägg om Mollys namngivningspresent, men eftersom att hennes mamma och pappa läser min blogg kunde jag inte avslöja presenten då. Nu när festen har varit är det dags att avslöja den. Det kanske säger sig självt att jag gillar den här presenten väldigt mycket eftersom att jag skriver ett helt inlägg om den. Är mycket nöjd!

Molly fick en kokbok som är uppdelad i fyra delar, årstiderna. Recepten är uppdelade efter vilka råvaror som är tillgängliga under årstiderna. Den är skriven av två mammor som tycker att det är viktigt att man vet vad sina barn får i sig. De har sammanställt den här kokboken tillsammans och har valt ut lättlagade recept som funkar för både småbarn och resten av familjen. Hela boken är laminerad så att den är enkel att göra rent om den skulle bli kladdig, vilket det mesta har en tendens att bli med småbarn i huset.



Jag vet att det är lite tidigt att tänka på fast föda men förhoppningsvis har de stor användning av boken senare. Jag tror att den här boken skulle vara välanvänd i vårt hem och hoppas att Elin och Jerre har stor användning för den senare också. Elin brukar dela med sig av sina recept och matidéer på sin blogg och vi har rätt lika tänk kring det mesta så jag tror att den här presenten passar dem.

Jag började med att plocka ihop en snygg outfit åt Molly på Lindex först. De har grymma kläder på Lindex, men jag ångrade mig rätt snabbt. Visserligen är det rätt kul att få kläder till sin bebis, om du frågar mig, men det finns en rätt stor risk att man redan äger de plaggen man får eller att någon annan också har haft den goda smaken att ge bort likadana kläder. Dessutom är kläder typ det vanligaste man ger i present så därför gav jag kokboken istället. Nöjd!

Elin fyllde år förra veckan så hon fick också en present. Jag följde temat och gav även henne en kokbok, eller tja, en bakbok. En muffinsbok om man ska va petig. Hon fick awesome muffinsformar och en fin giftbag också.
 

1 kommentar:

  1. Tack gulliga Hanna för de sjukt bra presenterna! Som sagt måste vi helt klart ha bak- och matlagardagar framöver! Synd bara att vi inte kan börja med barnmaten än... :) Kram!

    SvaraRadera