söndag 23 oktober 2011

Berättelsen om bordet

Vilka människor det finns!

För lite mer än en vecka sen lade jag upp vårt soffbord på blocket. Torsdag (13/10) hörde en tjej av sig och ville köpa det. Vi var i Stockholm då så jag sa att hon kunde hämta det på Lördagen (15/10) när vi hade kommit hem.

När jag hörde av mig på Lördagkvällen visade det sig att hennes bil hade gått sönder så vi bestämde att hon skulle höra av sig när hon visste vilken dag hon kunde komma. På Tisdagen (18/10) fick jag två sms av andra intresserade så jag messade henne och frågade om hon fortfarande var intresserad. Det var hon och svarade då att hon kan komma till helgen.

På Fredagkvällen (21/10) frågade hon om hon kunde komma på lördagen (22/10), alltså igår. Det gick ju självklart bra! Men så igår gick jag ett sms där hon skrev att hon kommer idag istället, och idag ringde hon och frågade om jag tror att bordet får plats i hennes bil (!?) som tydligen inte är en kombi. Jag tipsade henne att fälla ner sätena där bak och kanske mäta med en tumstock (då måtten på bordet stod i annonsen). Kort efter samtalet fick jag ett sms där det stod att jag kan sälja bordet till nån annan för att hon har hittat ett annat bord..

Jahapp!

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅH! Jag HATAR sånt där! Samma sak hände när vi till och med SKÄNKTE bort en möbel! Man blir ju bara så lack!

    SvaraRadera