fredag 7 oktober 2011

Visste du

Innan graviditeten trodde jag att jag visste en hel del om allt gravidrelaterat, men det gjorde jag inte och det visar sig nu att jag vet ännu mindre om tiden efter graviditeten. Nu kan jag ju bara tala för mig själv så jag vet inte om det jag skriver om är vanligt eller inte.

Visste du att man har eftersvettningar när man har fött barn? Det är precis vad det låter som, man svettas. Det är otroligt mysigt! Under graviditeten blev jag sjukt varm och värmen kom inifrån. Jag var ju rätt tjock och det var sommar så jag svettades så klart, men jag var mer varm än svettig. Nu är det tvärtom.

Kroppen förändras en hel del också. Det tänker man inte på, inte jag i alla fall. Inte trodde jag att jag skulle ha bristningar över halva kroppen och konstiga hängpattar vid 23-års ålder. Men det är rätt så lugnt för när man väl har sin finaste gullebebis är kroppen bland det sista man bryr sig om. Men jag ska inte lura någon. Det är klart jag tittar på min kropp och tänker Helvete! och undrar om magen alltid kommer se ut som en flabbig, fläskig vattensäng med sprucken asfaltsväg som motiv. Skillnaden på tiden före Vilgot och tiden efter Vilgot är att jag nu har mycket viktigare saker att bry mig om och då är det enklare att acceptera hur jag ser ut. Kan ju inte göra så mycket åt det i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Jag har skrivit ett par inlägg på ämnet "sånt folk inte berättar" haha, herregud vad jag har svettats, och gör fortfarande! Och magen är som en luftig deg, en randig sån. Och vart kom höfterna ifrån liksom? Kroppen behöver väl lite tid också för att återhämta sig och det är ju tur att man har så mycket annat att tänka på nu :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, alltså....bra skrivet:)/Malin

    SvaraRadera
  3. Det är därför det är bra att vi flyttar, så att det blir lååånga promenader fram och tillbaka när man ska hälsa på hos den andra, haha! :D

    SvaraRadera