måndag 31 oktober 2011

Två månader

Det känns som att Vilgot har funnits till i flera år nästan, men i själva verket är han bara 2 månader. Han blir exakt 2 månader idag (läs igår eftersom att klockan är efter midnatt). Tänk allt han har lärt sig på den korta tiden. Han kan hålla upp sitt huvud själv. Han kan le, han kan skratta. Han kan stå med hjälp och han kan sparka. Han kan jollra och babbla. Han kan hålla mig i fingret. Han kan visa att han förstår genom sin mimik och sina blickar. Han kan flörta och har fått mig på fall sedan dag 1.



Jag har alltid tyckt att mammor som kastar hjärtan och kärleksförklaringar över sina barn dag ut och dag in på internet är ganska fåniga, men nu när jag själv är en såndär fånig mamma förstår jag varför. Jag blir mer och mer förälskad i honom för varje dag som går. Som jag känner för honom nu kände jag inte i början. Jag kan inte med min vildaste fantasi ens försöka föreställa mig hur jag kommer känna för honom om några år. Inte om känslan gror med tiden som den har gjort hittills. Han är bra fin min Vilgot!

2 kommentarer:

  1. Han är så himla fin Hanna! Och dig, eller Ryttmarker-klanen kanske man säger :P Grattis igen och lycka till med allt! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har också funderat lite på det där med white trash och det var min spontana reaktion på bågen också men nu har jag börjat se på den mer som romantisk. Det lutar åt ett köp faktiskt, med rätt prylar i den kan man nog få fram den romantiska stilen och bort det white trash-looken! Eller så har du helt rätt haha

    SvaraRadera