tisdag 25 oktober 2011

Ett steg fram

När jag öppnade ögonen i morse möttes jag av ett stort leende. Det finns så många människor där ute som inte har en aning om vad de går miste om! Att vakna till ett sådant ansikte gör mig lyckligare om dagarna, jag känner mig som en lugnare och lyckligare människa sen Vilgot kom.

Jag fick ett litet ryck när jag hade gått upp och skulle klä på skrutten, så jag gick igenom alla hans kläder i storlek 56 och 62 och sa hej då till några av de gamla och hej till de nya redan nu. Hade ju tänkt vänta en vecka, men det är ju rätt kul att börja använda nya plagg även om det är lite vemodigt att byta storlek.

Även om han fortfarande sover nästan lika mycket som ett nyfött barn så märks det att han utvecklas en hel del. Han babblar och ler och insuper omgivningen med största fokus. Han kämpar för fullt med benen och vill jobba med kroppen mer än han kan. Han sover längre stunder och på nätterna ammar han oftast bara en gång, kring klockan 6 på morgonen. Kvällsamningen sker kring 23 nån gång, det blir 7 timmars uppehåll! Lite skillnad från hur det var i början när han skulle ha mat var tredje timma.

Tiden går jävligt fort, nästan för fort!

3 kommentarer:

  1. Betyder det att han kan ha bodyn jag köpte? den blå med molnen? :D fotobevis! /Malin

    SvaraRadera
  2. Så olika det är! Det skiljer ju inte ens en vecka mellan våra och vi har precis börjat gå över till 56.

    SvaraRadera
  3. Asså hanna, du är bäst! Kommer alltid med kanonbra tips! Jag har läst att man kan få spray med det utskrivet men det är svårt att få bvc att göra det. Och så finns det i vanlig nässpray!?! Mot medicinskåpet!

    SvaraRadera