lördag 29 oktober 2011

Lyckliga barn ger lyckliga föräldrar!

Hehe! Det förra inlägget skulle handla om min sons bubbliga mage men så blev det ju inte.. Tar det här istället då.

Han har haft det lite småknöligt med magen på senaste tiden. När han äter tar han stora, glupska klunkar och det hörs från flera meters håll att han sväljer mycket luft när han äter. Så helt konstigt är det inte att man sen kan spela trummor på hans lilla mage, så uppblåst som den blir. Vissa gånger lyckas han rapa upp luften eller prutta ut den, men så händer det ibland att luften på något sätt fastnar i magen och då blir det hus i helvete.

Stackarn skriker och krampar med sin lilla kropp och det finns egentligen inget man kan göra i de situationerna. Jag har fått lära mig att man ska massera magen medsols och att man kan lägga honom på ens armar så att han tittar ner mot marken. Då har man händerna på magen och tydligen ska det hjälpa. Till slut går det ju över.

Han bajsar inte alls lika ofta som för några veckor sedan heller. Jag vet inte om det beror på att han blir äldre eller om det hör samman med magknipen eller om det är nån kombo av dem två..

Nu har jag börjat använda minifom och tycker nog att det gör lite skillnad. Han ska ju få 10 droppar strax före varje måltid och det är faktiskt enklare att komma ihåg än jag trodde. Jag började med det för några dagar sedan och det känns som att han bajsar oftare nu och som att magknipen inte kommer lika ofta. Yay för minifom!

1 kommentar: