onsdag 12 oktober 2011

Ergonomisk bärsele

Idag på öppna förskolan bar en mamma sitt barn i en ergonomisk bärsele som jag tyckte såg väldigt bra ut så jag var tvungen att fråga var hon hade köpt den. Hon hade beställt den från en hemsida som heter Edenbaby. Jag har en Babybjörn Original just nu och den är långt ifrån ergonomisk. Den funkar i max en timme för sen gör det så ont i ryggen så jag ska nog önska mig en ergonomisk bärsele i julklapp.

Efter att ha läst lite om de olika bärselararna på hemsidan känner jag att jag skulle vilja ha en Gemini bärsele. Med den bärselen kan man bära från nyfödda upp till 3-4 åringar, man kan bära på mage (med barnet vänt inåt eller utåt), på höft eller rygg och det går enkelt att amma i den. Däremot kostar den ju en hel del, men med tanke på hur mycket man ändå bär omkring på sitt barn dagligen kan det vara värt pengarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar