fredag 28 oktober 2011

rutinerna

När Vilgot äter händer en av två saker. Antingen blir han mätt och belåten och är superpigg och glad i typ 1½ timme. Sen börjar han bli lite grinig och då är det dags för nästa mål. På dagarna nöjer han sig oftast med att ligga och chilla och prata för sig själv en stor del av den där superpigga stunden, men på kvällarna kräver han att få hoppa omkring och bli underhållen.

Sker alternativ två slocknar han när han börjar känna sig mätt och sover oftast i två timmar, men någon gång under dagen tar han en lite längre sovstund. Nu under kvällen när nattningsrutinen satte igång var han superduktig och valde det sistnämnda alternativet.


Jag ammade honom 19.30 och sen sov han i nästan prick två timmar. Då var det dags för mat igen 21.30 och sen somnade han direkt efter det. Lite mindre än två timmar efter det (23.10) ville han käka igen och somnade återigen direkt efter maten. Detta är minst sagt ovanligt för vår lilla nattuggla som nästan alltid är jättevaken och aktiv på kvällarna.

Min gissnings nu är att han kommer sova till typ 6 på morgonen, med ev. ett mål däremellan klockan 1. Det händer ibland. Gud vad ointressant för typ alla förutom mig själv.

Anledningen till att jag skriver upp tiderna är dels för att jag gillar att lista upp saker, men främst för att hålla koll på hans rutiner. Jag ska börja skriva upp tiderna han sover, äter och byter blöja i några dagar för att se om han faktiskt har nån rutin som jag inte riktigt ser. Det kan ju vara svårt att märka av sånt när man själv är i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar