söndag 2 oktober 2011

Mamman ska skaka rumpa

Igår skrev jag det här inlägget och precis när jag skule lägga upp det dog internet och ville inte funka igen så jag hann aldrig lägga upp det innan jag behövde sticka hemifrån. Därför lägger jag upp det nu. Men låtsas som att det är Lördagkväll när ni läser!

Idag ska jag ut och skaka rumpa på krogen för första gången sen Vilgot kom. Känner mig riktigt pepp på att få komma ut och bli lite rund om fötterna kan jag säga. Jag har visserligen druckit alkohol sen han kom, men bara en cider per gång. Ikväll har jag planer på att dricka fler än en cider och till och med shotta lite. Sist jag drack mer än en cider var på fattömningen i vintras, nån gång i mitten på December. Det var ett tag sen men nu jävlar! Woop woop!

Ikväll är det Traffic lights på HG. Är man i ett förhållande ska man klä sig i rött, om man är osäker ska man klä sig i gult och om man är ledig ska man klä sig i grönt. Jag har på mig en klänning i korall som jag lånar av Sofie eftersom att jag själv inte äger speciellt mycket i varken rött eller någon skarp rosa färg som ens lite påminner om rött.

Mamma ville helst gärna vara barnvakt och det fick hon så ikväll har både jag och Christian en barnfri kväll. Vi har Kevin imorn dock så Christian som ska köra bil tidigt imorgon kan inte vara ute och dricka som jag ska, men det kan va skönt och avslappnande att ha lite egentid oavsett vad man gör med tiden. Det blir lite av en win-win eftersom att stolta mormor får spendera en hel kväll med sitt kära barnbarn och pappa Christian, nybliven småbarnsförälder, får vila upp sig.

Nu ska jag göra mig i ordning! Woop woop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar